Маркетинг — це не завжди дорого. Почати просування бізнесу або вийти з кризової ситуації можна і без великого бюджету. У цій статті розповімо, як зменшити витрати на маркетинг та заощадити на маркетингу і не здати позиції.

Про що піде мова

Знайдіть копірайтера

Маркетинг і копірайтинг — неподільні речі. Текстовий контент потрібен для сайтів, соціальних мереж, розсилок тощо.

Але де взяти тексти? Спершу керівники пишуть самі. Потім пропонують зайнятися цим підлеглим. Результат — продуктивність падає, робочі обов’язки розмиваються, часу ні на що не вистачає.

як зменшити витрати на маркетинг

Наступний етап — замовлення текстів в агентстві. Так клопоту менше і оплата тільки за результат. Хороше рішення, але все одно не дешеве: агентства беруть свою комісію.

Аби заощадити на контенті, знайдіть копірайтера самостійно. Позаштатний автор напише потрібний обсяг текстів вчасно і без переплат.

Наприклад, агентство бере за тексти 500 грн (~ $ 20). Теоретично, копірайтер може написати за 100 грн (~ $ 4). Якщо агентство не попросить додаткову плату за розміщення контенту, формально ви зможете заощадити до 4 000 грн (~ $ 165) на місяць.

📌 Читайте в блозі: Як порахувати ROI, ROMI, ROAS?

Розберіться з аналітикою

Аналітичні дані відповідають на питання про те, чи правильно розподілено бюджет на маркетингові активності, які канали просування дали результати, які інструменти працюють, а які ще потрібно допрацювати.

Без аналітики неможливо об’єктивно оцінити ефективність роботи.

Припустимо, ви співпрацюєте з прайс-агрегатором. Прийнятна ціна заявки для вас — 500 грн (~ $ 20). На старті агрегатор дає заявки по 300 грн (~ $ 12), але потім збільшує вартість до 900 грн (~ $ 37).

Якщо систематично не переглядати аналітику і проґавити цей момент, ви зільєте бюджет.


Порада

Дивіться на асоційовані конверсії в Google Analytics. Стандартні звіти дають уявлення про конверсії за останнім кліком. Але на практиці для одного продажу потрібно відразу кілька джерел. Їх роль і оцінюється в асоційованих конверсіях.

Наприклад, людина переходить на ваш сайт з прайс-агрегатора. Після цього гуглить і заходить на нього з органіки, а потім з динамічного ремаркетингу. Не заглиблюючись в асоційовані конверсії, ви подумаєте, що найкраще працює ремаркетинг. Хоча в продажах брали участь три канали.

Прорахуйте LTV

LTV (Lifetime Value) — показник прибутку компанії від одного клієнта за весь час взаємодії з ним. Цей показник ще називають «довічною вартістю клієнта».

Не всі компанії серйозно ставляться до прорахунку LTV. А даремно. Це стає причиною збитковості бізнесу, так як вартість залучення нового клієнта перевищує прибуток від нього.

Простий спосіб розрахунку LTV

LTV = середній чек клієнта * к-ть продажів (на місяць) * час утримання клієнта (в місяцях)

Протягом року салон краси щомісяця приймає у себе постійну клієнтку (раз на місяць). Середній чек — 1 500 грн (~ $ 63).
LTV = 1 500 * 1 * 12 = 18 000 грн (~ $ 750)

Простий спосіб розрахунку LTV

Що дає знання LTV?

Розуміння окупності вкладень, ефективності каналів залучення клієнтів, грамотний розподіл бюджету, точний таргетинг.


Це цікаво

Багато бізнесменів вважають клієнта постійним, коли він зробив кілька покупок. Вони впевнені, що не витрачають гроші на його залучення. Це не завжди так. Перевіряйте аналітику. Вона може показати, що клієнт зробив замовлення, перейшовши на сайт з реклами. Бізнесу він обійшовся не безкоштовно.

Способи збільшення LTV

Збільшити LTV допоможуть повторні покупки або підвищення середнього чека клієнта. Зробити це можна за допомогою e-mail-розсилок, програм лояльності, ремаркетингу.

Використовуйте крос-маркетинг

Перевага партнерських маркетингових акцій в тому, що ви оплачуєте не всю кампанію, а тільки частину.


Як підібрати партнера для крос-маркетингу

Обирайте великого партнера. Так ви отримаєте максимум вигоди від акції та уникнете ризиків.

Пам’ятайте про подібність ваших аудиторій. Це головна умова успішної кампанії. Важливо, щоб ваші товари або послуги прямо не перетиналися, а доповнювали один одного. Так ви уникнете конфліктів і переходу клієнтів до конкурента.

Ретельно розрахуйте користь від участі в таких акціях.


Порада

Отримайте від крос-маркетингу більше контактів потенційних клієнтів. Використовуйте їх для подальших розсилок, рекламних кампаній і обдзвонів.

Налаштуйте покинутий кошик

Налаштування кошика — нескладна операція, яка заощадить ваші гроші.

Вірний спосіб вмовити людину завершити замовлення — відправити лист на електронну пошту. Ефективність листів перевіряйте в аналітиці. Якщо повідомлення відкривають рідко або воно не дає продажів, попрацюйте над темою листа, текстом і картинками.

Простіше і дешевше «наздогнати» людину з покинутим кошиком, ніж працювати з холодною аудиторією.

Ще один робочий інструмент — ремаркетинг на людей з покинутим кошиком. У соціальних мережах налаштовуйте відразу кілька таких аудиторій і наздоганяйте їх актуальними месседжами.

Порада

У ремаркетингу важливо періодично змінювати рекламні банери. Коли вони приїдаються, результати кампанії погіршуються.

Якщо робота з покинутим кошиком дає багато продажів, нагадуйте про замовлення ще в месенджерах та SMS.

робота з покинутим кошиком

Тестуйте кілька каналів просування

Тестуйте кілька каналів просування

На перших етапах роботи над проектом складно сказати, який канал просування виявиться ефективним. Тестуйте відразу кілька напрямків, аналізуйте, що дає кращі результати і направляйте гроші туди. Це убезпечить від зливу бюджету на інструменти, які не приносять продажів.

Опрацюйте рекламні кампанії

Зробіть планові роботи з налаштування реклами (стратегія, робочі ключові слова, низька вартість заявки). Після цього експериментуйте з банерами, змінюйте тексти рекламних оголошень, додавайте в ротацію нові оголошення, робіть ревізію ключових слів. Ці дії можуть знизити витрати на рекламу.

Якщо ви направляєте трафік на лендінг, переконайтеся, що він зроблений добре. Опрацюйте сумніви людини, додайте соціальні пруфи (відгуки, фото, клієнти, кейси), форми замовлення тощо. Без цього гроші на рекламу можуть склікуватися і не давати продажів.

Опрацюйте рекламні кампанії

Залучіть ШІ

Платна підписка на ЧатЖПТ становить близько $20 доларів на місяць. Він допоможе генерувати тексти та маркетингові ідеї. Ми докладно розбирали це в статті: ChatGPT: як користуватися і чого побоюватися. Перевірити та підкоригувати допоможе ШІ-детектор вмісту Smodin: у ньому ви можете побачити, які шматочки треба переписати, щоб текст став «людяним».

Купіть сервіси в складчину

Купіть сервіси в складчину

Маркетологу-початківцю або власнику малого бізнесу може не вистачати коштів на придбання якісних сервісів. Тож об’єднуйтеся з однодумцями для спільних покупок потрібних програм.

З урахуванням плюсів і мінусів, складчина — економічно вигідне рішення, але тільки для перших етапів роботи.

Переваги складчини


Це дешево. Якщо вам потрібні два сервіси вартістю по 3 000 грн (~ $ 125), ви вже витратите 6 000 грн (~ $ 250). На початкових етапах такі покупки б’ють по кишені. У складчину ці ж два сервіси можуть обійтися всього 1 000 грн (~ $ 40).

Недоліки складчини


Ви порушуєте умови використання сервісів. На деяких з них можуть бути ліміти, що не дозволить працювати на всі 100%. Недобросовісні «сусіди» по складчині можуть видалити ваші дані або викрасти їх (якщо ви вказали конфіденційну інформацію).

Оптимізуйте рекламний акаунт в Google

Частина бізнесменів в Україні починають вести рекламні кампанії як фізособи або ФОП. Бізнес зростає, вони перетворюються на ТОВ і ТОВ з ПДВ. Але багато хто продовжує сплачувати рекламні послуги Google як фізичні особи зі своїх особистих кредиток.

Наприклад, після всіх витрат наприкінці місяця у вашому рекламному акаунті залишається певна сума. Ви можете придбати щось на ці гроші або вивести готівку через чийсь ФОП.

Але з точки зору економії, вигідніше відразу оформити собі ТОВ з ПДВ. Тоді гроші можна легко перевести на Google-акаунт і отримати податковий кредит. Єдиний нюанс в тому, що залишок коштів в акаунті не повинен бути менше вашого звичайного рекламного бюджету.

Як видно, заощаджувати на маркетингу можна. Діліться в коментарях, які лайфхаки для оптимізації маркетингового бюджету використовуєте в своїй роботі?

Поширені питання

Як розрахувати LTV?

LTV = середній чек клієнта * к-ть продажів (на місяць) * час утримання клієнта (в місяцях)

Що таке LTV?

LTV (Lifetime Value) — показник прибутку компанії від одного клієнта за весь час взаємодії з ним. Цей показник ще називають «довічною вартістю клієнта».

Як зекономити на маркетингу?

— Знайдіть копірайтера
— Розбиріться з аналітикою
— Прорахуйте LTV
— Використовуйте крос-маркетинг
— Налаштуйте покинутий кошик
— Тестуйте кілька каналів просування
— Опрацюйте рекламні кампанії
— Купіть сервіси в складчину
— Оптимізуйте рекламний акаунт в Google

Теги цієї статті:
Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *